Veelgestelde vragen

Heeft u een administratieve vraag of een technische vraag? Kijk eerst of deze hieronder wordt vermeld.

Is dat niet het geval, bel dan met onze klantenservice via 085 – 130 74 37 of stuur uw vraag naar ons via klantenservice@buitenstadenergie.nl.

Wij nemen uw vraag dan zo snel mogelijk in behandeling.

Administratieve vragen

  • De tarieven vindt u op de pagina tarieven.

  • De tarieven worden jaarlijks vastgesteld door de Autoriteit Consument & Markt. U leest hier meer over op de tarievenpagina.

  • In het klantenportaal kunt u uw persoonlijke gegevens aanpassen, uw verbruik inzien, facturen inzien en uw voorschotbedrag wijzigen.

  • Via het klantenportaal kunt u eenvoudig uw voorschot aanpassen. Dit doet u via Instellingen, Voorschot, Wijzigen. Vanaf het eerst volgende facturatiemoment gaat het gekozen voorschotbedrag in werking. U kunt hiervoor uiteraard ook contact opnemen met onze medewerkers van de klantenservice via telefoonnummer 085 – 130 74 37.

  • Via het klantenportaal kunt u eenvoudig uw betaalwijze aanpassen. Dit doet u via Instellingen, Gegevens, Wijzigen. U heeft de mogelijkheid te betalen met automatische incasso of iDEAL. Als u kiest voor iDEAL ontvangt u maandelijks een e-mail met de factuur. Bij de betaalwijze iDEAL kunt u er ook voor kiezen het bedrag maandelijks aan ons over te overmaken.

  • Welkom bij BuitenStadEnergie. U kunt u aanmelden via de aanmeldpagina.

  • U kunt een verhuizing doorgeven via de verhuispagina. Voor een snelle afhandeling vragen wij u de documenten gezamenlijk met de oude of nieuwe bewoner in te vullen bij sleuteloverdracht.

  • Onze medewerkers van de klantenservice helpen u graag via telefoonnummer 085 - 130 74 37.

    • Blijft de woning (voorlopig) binnen de familie? Dan kan de nieuwe eigenaar zich aanmelden via de pagina aanmelden.

    • Wordt de huur opgezegd of de woning verkocht? Dan kunt u het formulier invullen op de pagina verhuizen. Kies bij Wie vult dit formulier in? voor Ik vul het formulier in voor een overleden familielid/bekende.

  • BuitenStadEnergie heeft het liefst dat u via een automatische incasso betaalt. Tijdens de eerste keer inloggen heeft u hier wel of niet voor gekozen. Als u deze voorkeur wilt aanpassen kan dat in ons klantenportaal via Instellingen, Gegevens, Wijzigen.

  • Ons privacybeleid vindt u hier.

  • Zie hiervoor de PDF documenten op onze pagina documenten.

  • Nee, helaas is dat niet mogelijk. BuitenStadEnergie voorziet alleen in duurzame warmtelevering en niet in de levering van elektriciteit.

    • Iedere 2-3 uur kijkt het systeem of het moet verwarmen/verkoelen. Het duurt 8-10 uur voordat de ruimte temperatuur naar de gevraagde temperatuur kan worden aangepast. Als u van een lage temperatuur naar een hoge temperatuur wilt gaan kost dit extra vermogen. Daarom raden wij u aan om de thermostaat op een constante temperatuur te laten staan;

    • Probeer ramen en deuren niet onnodig open te laten om warmte/koude verlies te voorkomen;

    • De balansventilatie op een normale/lage stand zorgt voor een mindere toestroom van de koude/warme buitenlucht naar uw woning;

    • Het is belangrijk dat de vloerverwarming de warmte goed kwijt kan;

    • Ga spaarzaam om met tapwater.

Technische vragen

  • Bekijk hiervoor onze pagina calamiteiten en storingen. Bij een calamiteit kunt u altijd direct telefonisch contact met ons opnemen via 085 – 130 74 37.

  • Bij gepland onderhoud of updates over storingen plaatsen wij een nieuwsbericht op de pagina voor calamiteiten en storingen.

  • Download de handleiding op de pagina documenten.

Calamiteiten en storingen